Forum NEOPETS Strona Główna NEOPETS
Forum gildii Twierdza Chaosu - ale zapraszamy wszystkich! :)
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Neoquest II - co to jest, jak zacząć i jak WYGRAĆ? :D
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum NEOPETS Strona Główna -> Gry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Serika
Dziecię Chaosu



Dołączył: 21 Sty 2006
Posty: 422
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 23:41, 30 Sty 2006    Temat postu: Neoquest II - co to jest, jak zacząć i jak WYGRAĆ? :D

NeoQuest II - co to jest, jak zacząć i jak wygrać?

Nie jestem w pełni przekonana, czy polski przewodnik po NQII na pewno jest potrzebny - w sieci pałęta się ich trochę, z czego przynajmniej dwa są naprawdę bardzo dobre. Wiem, bo sama z nich korzystałam:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Tam znajdziecie mapki, bez których bardzo łatwo sie zgubić i pplątać kolejność i wszelkie inne informacje, ale jeśli macie ochotę poczytać po poslku, proszę bardzo :) Mapki włączcie sobie i tak koniecznie - ja korzystałam z IDNQ, ale te drugie mają sporo zalet - na przykład w bardziej skomplikowanych lokacjach zaznaczono linią najkrótszą drogę.

W NQII, w przeciwieństwie do częsci pierwszej, bohaterem nie kjest nasz własny zwierzak wcielający się w postać z "wewnątrzneopetowej gry komputerowej", tu mamy czwórkę bohaterów posiadających imiona, a za łażeniem po planszy i zabijaniem kolejnych wrogów stoi bardziej skomplikowana intryga.. (no dobra, skomplikowana jak na neopety, czyli żałośnie prosta, ale tak czy inaczej matrix istnieje :D).

Na czym właściwie polega gra? Z grubsza rzecz biorąc, należy chodzić bohaterem/drużyną po świecie, dokopywać kolejnym potworom, zbierać za to doświadczenie i dostawać kolejne punkty, które można wydać na umiejętności. Co jakiś czas trafiamy na bossa, czyli większego potwora, który daje nam sporo doświadczenia, jakieś grosze w NP i lepsza broń, pokonanie ostatniego na planszy oznacza przejście do następnej. Po drodze odpoczywamy w karczmach, które poza leczeniem obrażeń robią za "save'y" w grze - jeśli zginiemy, obudzimy się tam, gdzie ostatnio odpoczywaliśmy, poza tym u kupców możemy zaopatrzyć się w coraz lepszą broń, eliksiry leczące, przyspieszające, spowalniajace wrogów i zadające obrażenia. Gra ułożona została w ten sposób, że trudno jest zrobić coś nie po kolei, bo jeśli cos przeskoczymy, potwory staną sie zbyt silne i dobranoc, budzimy się w gospodzie. Przy tym warto wiedzieć, że im słabsi przeciwnicy, tym mniej otrzymujemy punktów doświadczenia, więc w drugą stronę również nie da się przegiąć - trzeba w końcu ruszyć dalej, zamiast pakować do upadłego w jednym miejscu, bo walka w którymś momencie przestanie sie opłacać. Także kolejni bossi czesto blokują drogę i trzeba ich pokonać, żeby przejśc dalej. Krótko mówiąc kolejność jest ustalona i nic nowego nie wymyślimy - trzeba się dostosować i wygraną mamy w kieszeni :)

SKILLE:
Nic szczególnego nie wymyślę, polecam dokładnie to, co polecał w swoim poradniku edfdavis na IDNQ.

Rohane:
Levele 1-31: Na początek Damage Increase i Critical Hits, w dowolnej kolejności. Ja proponuję co trzeci punkt przeznaczać na krytyki, do momentu, aż Damage Increase osiągnie 15, najwyższy poziom - potem pakujemy krytyki do końca.
32-46 Innate Melee Haste - umiejętność zwiększająca częstość ataków. Im częściej w porównaniu do wroga, tym lepiej, chyba jasne :)
47-60 Stunning Strikes - opóźnia ataki wroga. I o to chodzi.

Mipsy
1-16 Direct Damage lub Group Direct Damage. Albo jedno, albo drugie, w żadnym razie nie należy decydować się na obie umiejętności na raz, DD na poziomie 15 zadaje do 100 punktów obrażeń, GGD do 64 - ale za to atakuje wszystkich przeciwników na raz, a pod koniec będą walić czwórkami. Co wolicie... Obydwie umiejętności NIE zależą od jakości różdżki, więc nie warto ich wymieniać, chyba, ze jakaś się trafi za darmo. Uwaga! Rzucane linkiem z boku, a NIE guziczkiem z napisem Attack. Nie pomylcie się, bezpośredni atak Mipsy ma żałosny bez względu na różdżkę.
17-31 Innate Casting Haste - szybciej, szybciej!
32-46 Innate Melee Defense - zwiększa obronę i sprawia, że nie ubijają biednej Mipsy aż tak często... Muszę przyznać, że zamieniłam kolejnością z Haste i też się sprawdzało :) Ale obie umiejętności są potrzebne.
47-60 Group Haste - rzucone (link z boku) przyspiesza całą drużynę.

Dokończę te skille, ale na razie więcej i tak się nie przyda ;P


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Serika dnia Pon 23:43, 30 Sty 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Serika
Dziecię Chaosu



Dołączył: 21 Sty 2006
Posty: 422
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 23:41, 30 Sty 2006    Temat postu:

**UWAGA** Ja gram dość ostrożnie, a guida pisałam grając w wersję Evil, która od podstawowej jest nieco trudniejsza. W praktyce prawdopodobnie możecie odjąc po levelu czy nawet dwóch od tego, co napisałam - ale nie warto, znacznie szybciej i wygodniej łazi się przepakiem :D



MERIDELL

Level: 1-5 Western Plains
Grę rozpoczynamy z tylko jedną postacią - paskudnym Blumaroo w zgrzebnej koszuli, ale za to z bohaterskim imieniem Rohane. Rohane nie ma na starcie zadnych punktów, które można wydać na zdolności, więc nie pozostaje nam nic innego, jak opuścić domek mamusi, mając przy sobie jedynie miecz ojca i wyruszyć w świat... A właściwie na początku pokręcić się po okolicy i szukać zaczepki. Przeciwnicy nie powinni sprawiać szczególnych problemów, ale trzymajmy sie blisko wioski - w razie czego wystarczy iść do mamusi, a ta uleczy nas zupełnie za darmo. Kiedy wilczki staną sie za proste, warto połazić po lesie, tam zwierzaki są nieco silniejsze, ale nie ruszajmy sie dalej, zanim nie osiągniemy 4, a jeszcze lepiej 5 poziomu.


Level: 5-7 Dark Cave / Gold Mine
Kiedy jesteśmy już na tyle podpakowani, że biedne wilki, aishe i miśki kładziemy jednym palcem, czas na wycieczkę do jaskini. To jeden z tych obszarów, które naprawdę możemy pominać, ale nie warto - powalczymy z nieumarłymi, zyskamy level czy dwa, pokonamy pierwszego bossa i dostaniemy od niego lepszą broń albo zbroję. Miner Foreman nie powinien sprawić nikomu kłopotów. Za nim znajduje się teleport, który przeniesie nas przed jaskinię.

Level: 7-9 Northern Marches
Z jaskini idziemy w prawo i od razu kierujemy się do miasta (White River City). Tam nabywamy lepszą broń i zaopatrujemy się w eliksiry raniące wroga - przydadzą się! I KONIECZNIE odpoczywamy w karczmie (inn) - przyjmijcie to zresztą za regułę. Następnie wchodzimy do lasu, w którym znajduje się kolejna jaskinia i walczymy. I walczymy... I walczymy... To oczywiście nudne, ale uwierzcie mi - przyda się!

Level: 9-11 Undeground Cave
Kiedy na las już nie możemy patrzeć, wchodzimy wreszcie do jaskini - i możecie mi wierzyć, to jeden z najtrudniejszych/najnudniejszych fragmentów całej gry. Za chwilę dostaniemy kolejną postać - na początku znacznie silniejszą od Rohana - i nagle okaże się, że pstryk, i wroga nie ma, a póki co mamy do wyboru albo iść tam na niższym poziomie i zbierać cięgi, albo bezpiecznie, ale za to dostawać bardzo mało doświadczenia. Polecam to drugie, ale co kto woli.


Level: 11-12(13) Mysterious Tower
W gruncie rzeczy nie ma większego znaczenia, w którym momencie opuścicie jaskinię i udacie się do wieży - ważne, żebyście pokręcili się po niej co najmniej do momentu, aż osiągniecie poziom 12. Na 4 piętrze czeka na nas zdecydowanie najwredniejszy typ w Meridell - Zombom. Polecam rzucać w niego Flare Potions, zadają większe obrażenia niż Rohane. Jeśli będziemy mieli szczęście, zlikwidujemy drania, jeśli nie - moąe jednak podpakujcie do 13... Na evil atakowanie go na poziomie 12 to loteria, ale na normal raczej powinno się udać. Pokonany? No to gratulacje! Teleport za paskudem prowadzi na wysepkę z wieża, stamtąd czeka nas kolejna przeprawa jaskinią...

i niespodzianka, w White River City pojawia się most! Przechodzimy na drugą stronę, i, uwaga:

ZGARNIAMY MIPSY! To najpiękniejsza chwila w Waszym życiu, naprawdę! :) Przy okazji zaopatrujemy się w sklepie, koniecznie kupcie kilka Awakening Potions - wskrzeszacze się przydadzą, bo chociaż Mipsy zadaje bardzo wysokie obrażenia, ma mało HP i wystarczy chwila nieuwagi, a mamy w drużynie trupa... Którego na szczęście łatwo wkrzesić za pomocą eliksiru. Jeśli eliksirów nie mamy, trzeba dowlec się do najbliższej karczmy. Można jeszcze zrobić zakupy i idziemy dalej.

Dalszy ciąg wkrótce, dzisiaj już mi się nie chce pisać... :P


bagno- 13

Świątynia - 14

sand grundo - 15
( Sand Grundo pokonany na 15, bez potów,
Rohane: crity 7, dam inc 4, innate haste 3
Mipsy: DD 8, group haste 3, innate haste 3.)

tower on the hill - podpakować tu, potem się przyda, wyjść na 16

Upgrade w mieście i pokrążyć jeszcze po lesie do levelu 18. Na obszarze przed zamkiem i w samym zamku nie ma potworów!

18-19 Ramtor
20 - drugi Ramtor
(Rohane 19: 8 crit, 5 inc damage, 1 magic resistance, 4 melee haste.
Mipsy 19: 10 direct damage, 4 group haste, 4 casting haste.)

21 - leximp
(Leximp ubity na 19, skille te same, co poporzednio, twardy jest dziad... Raz mi ubił Rohana, ale zwiałam, za drugim razem dałam radę. Praktycznie odporny na magię. Trzeba podlevelować... X__x )
Ubił mnie, cholera!!! Level 22 co najmniej _^_

23 (albo nawet 24) - jaskinia

Mountainside Inn (Level 1) - ale za tu tutaj już czeka Talinia!

Kolvars - 25-26
( Kolvars ubity na 25 bez potów i bez żadnego problemu. 20 sekund mi to zajęło. X__x

Rohane 25: crit 8+2, damage 9, inate magic 1+2, innate haste 6;
Mipsy 25: dd 10+1, group haste 5, innate defence 2+2, innate haste 7;
Talinia 25: damage 10, shockwave 6, innate magic 3, innate haste 5.)

Level 27 - caves I
28 II
29 - III
30 -IV

(można dobić po drodze nawet do 31)

LOST DESERT: świątynia: 32 (i owszem, to jest trudne. Ale niedługo będzie Velm i tego się trzymajmy!)

sILICAST - 34

druga świątynia - 34

Krawk: 35
W Waset Village zgarniamy Velma (*_____*)

Pałac - 35-36
Revenant - 36 (pogadać potem z Lifirą!)

Wrócić do Waset Village, pogadać jesczez raz z Lifirą (jakby się nie mogła zdecydować - -")
Oho, a łądnie to tak jednorożca udawać?...

A teraz idziemy do pustelnika (Hermit)
Mówimy kod, dostajemy kolejny przedmiot.

Idziemy w miejsce zaznaczone na mapie po drugą część medalionu.

Idziemy do Akhten-ka walczyć Coltzanem.

Coltzan - 38. I nie zapomnieć wziąć medalionu ZE STOLIKA! (trzeba stanąć w samym rogu), między stlikiem, łóżkiem i Coltzanem.

Wychodzimy, oglądamy medalion i idziemy w miejsce oznaczone krzyżykiem. Znajdujemy Gemstone, bierzemy go. I teraz już można iść do piramidek... (mordując po drodze zdecydowanie za słabe stworki)

40 (albo wyżej, jeśli wyjdzie) - koniec pustyni, Anubits!
(pamietacie to imię z LDP? :>>>)

Meuka: 42

spider grundo 43

wróżki 46 ><

hubrid 48 i NIE NIŻEJ!!

Esophagor 50

Dalej nie notowałam, ale tam już łatwo pójdzie ;)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Serika dnia Czw 15:33, 22 Cze 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dracia
Cień



Dołączył: 21 Sty 2006
Posty: 351
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Gildii

PostWysłany: Wto 13:06, 31 Sty 2006    Temat postu:

Braaawo!!!! Super rzecz!Ale stunning strikes nie są potrzebne.Nie działają na Teraska...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Irian Baratai




Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 310
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 17:56, 31 Sty 2006    Temat postu:

Ale przed teraskiem jest jeszcze dużo innych stworów i bossów. Stun bywa naprawdę fajny... Zwłaszcza zanim dostaniesz Velma, im mniej przeciwników bije cię naraz, tym lepiej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dracia
Cień



Dołączył: 21 Sty 2006
Posty: 351
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Gildii

PostWysłany: Wto 19:12, 31 Sty 2006    Temat postu:

Ja wytrzymałam bez strików. Poza tym one są całkowicie losowe...Lepiej Innate Magic Resistance. Zaklęcia boooolą.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Freya
Lewiatan



Dołączył: 21 Sty 2006
Posty: 714
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stare Czaple

PostWysłany: Wto 20:12, 31 Sty 2006    Temat postu:

ja poczeka, az do smoka serika dojdzie:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Irian Baratai




Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 310
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 23:18, 31 Sty 2006    Temat postu:

Jedna ważna rzecz. Prawie NIC się nie opłaca dobijać do 15. Najlepiej zostać przy 12 - 13, resztę załatwia ekwipunek. Dzięki temu mamy więcej punktów na inne skille...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ell_postritee
Zdradliwa rusałka



Dołączył: 23 Sty 2006
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Baza PonySport

PostWysłany: Śro 14:18, 01 Lut 2006    Temat postu:

Najpiękniejsze są eventy towarzyszące grze xD
Ja tam zawsze podpuszczam brata, bo on chodzi w kółko, nie wiele go to obchodzi, a jak wracam do domu to codestonów w inventory po kilkanaście xD


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dracia
Cień



Dołączył: 21 Sty 2006
Posty: 351
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Gildii

PostWysłany: Czw 14:43, 02 Lut 2006    Temat postu:

Ale zazwyczaj są to eventy typu "A red poogle...." :(

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Miya




Dołączył: 21 Sty 2006
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 13:01, 11 Lut 2006    Temat postu:

Pisk pisk... Dziecko bardzo sceptycznie podchodziło do NQII. A potem zobaczyło koniec pierwszego rozdziału i zareagowało: O___o Toto ma FABUŁĘ!! Chyba toto pokocham!! *___*

...I tak oto dziecko jest już w Underclouds na evil...

...I nie wiedzieć czemu ubzdurało sobie, że NQII ma 50m leveli. W rezultacie jest już po Devilpussie, a próbuje dopiero dociągnąć do 52 <załamka>

Ale racja, random eventy! Mi najczęściej wyskakują codestone'y albo questy od wróżek, o! ^.^v


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Irian Baratai




Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 310
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 8:18, 23 Mar 2006    Temat postu:

Gaaaaah! Dziecko skończyło NQII na Evil. I co dziecko dostało? Tooth of Terrask, a jakże. Zabijcie mnie teraz. ><

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Saphira71210




Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 512
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 19:52, 24 Mar 2006    Temat postu:

Kurczę, jak uzupełnić Health? głupie pytanie, ale nie wiem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Irian Baratai




Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 310
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 21:26, 24 Mar 2006    Temat postu:

Są cztery sposoby:

- Chodząc w kółeczko - do bodajże 7 kroków HP się odnawiają, potem przestają. Zawodny sposób, ja zawsze wpadam na potwory jak chcę się podleczyć >.> ;

- Używając potionków - w walce masz je w menu po lewej stronie, na mapie wchodzisz w inventory (menu po prawej stronie) i wybierasz, kogo czym uleczyć. Radzę używać poza walką najsłabszych które masz, lepsze oszczędzaj, często się zdarza konieczność nagłego wyleczenia większych obrażeń;

- Odpoczywając - tylko w miastach (tam, gdzie zaczynasz musisz pogadać z matką, odpoczywasz za darmo; dalej w grze masz gospody - tam już nocleg kosztuje). Leczy wszystkie obrażenia, dodatkowo zapisuje ostatnio odwiedzone miejsce - jak zginiesz, wracasz do miejsca, gdzie ostatnio odpoczywałeś (chyba, że grasz na InSaNe, ale to inna bajka);

- the best of the best - Velm, czyli czwarta postać w drużynce. Dostaniesz go dopiero później w grze, jest healerem - leczy tylko w walce, ale za to jak już go masz, potionki są w ogóle niepotrzebne. Jest bossski! Na późniejszych etapach gdy człowiek się od niego uzależnia. Velm na prezydenta! XD


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Saphira71210




Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 512
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 16:22, 27 Mar 2006    Temat postu:

acha, wielkie dzięki.
Ponieważ jednak dziecko nigdy nie miało wielkiej wytrwałości do takich gier i nie gra codziennie, to teraz wciąż obijam sie po debilnym lesie i czasem włażę dziesięc kroków w głab Underground cave, z poziomem 9...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wodi




Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 258
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dot com

PostWysłany: Czw 8:50, 30 Mar 2006    Temat postu:

co z mostem na white river, bo ze stronek nic nie rozumiem..??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum NEOPETS Strona Główna -> Gry Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 1 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin